Naslov | Prilog unapređenju službe globalnog nadzora i upravljanja pomorskom plovidbom : doktorska disertacija |
Autor | Đani Šabalja |
Mentor | Serđo Kos (mentor) |
Mentor | Toni Bielić (komentor) |
Član povjerenstva | Pavao Komadina (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Serđo Kos (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Toni Bielić (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište u Rijeci Pomorski fakultet Rijeka |
Datum i država obrane | 2012-01-01, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport |
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC) | 656.6 - Pomorski, riječni i sl. prijevoz |
Sažetak | Kontinuirani rast pomorskog prometa u posljednjih pedesetak godina, posebno opasnih tereta, iziskuje potrebu za učinkovitijim i sveobuhvatnim nadzorom i upravljanjem pomorskom plovidbom kako u priobalnim tako i u oceanskim područjima plovidbe.
Ovaj rad predstavlja mogući ustroj globalne organizacije nadzora i upravljanja pomorskom plovidbom GSNUP-a s ciljem kontinuiranog praćenja svjetske pomorske plovidbe u svim plovidbenim područjima. U radu će se analizirati osnovne značajke i povijesni razvoj službe nadzora i upravljanja pomorskom plovidbom. Prikazat će se i doprinos službe povećanju sigurnosti plovidbe i zaštiti morskog okoliša u područjima u kojima su te službe uspostavljene i u kojima uspješno djeluju. Ukazat će se na korelaciju SNPP službi na uspostavljenim područjima i na predloženim oceanskim područjima.
Oceanski plovidbeni putovi nisu jasno definirani niti istraženi do kraja. Nema jedinstvenog sustava usmjeravanja plovidbe niti sustava nadzora plovidbe. Kao posljedica toga velika je sloboda u izboru plovidbenih putova po pojedinim pravcima kretanja od strane brodske posade. Odabir željene rute u oceanskoj navigaciji prepušteno je na volju časnicima i zapovjednicima brodova što rezultira s mnoštvom različitih ruta kretanja koje se mogu međusobno i križati, a time ujedno uzrokovat međusobno izbjegavanje brodova koje bi se trebalo obaviti u skladu s pravilima izbjegavanja sudara na moru (COLREG 72). Ponekad se izbjegavanje ne obavlja pravovremeno niti u skladu s navedenim pravilima čime se smanjuje stupanj sigurnosti plovidbe, stoga bi sustavi usmjerene plovidbe pri kojima bi se znatno smanjio broj križanja ruta ujedno time i međusobnim izbjegavanjem brodova pridonio povećanju stupnja sigurnosti plovidbe.
Kriva interpretacija primljenih meteoroloških, oceanografskih podataka brodske posade može rezultirati odabirom neprikladne rute s neželjenim posljedicama. Analiza primljenih podataka i kontinuirano praćenja daljnjeg razvoja meteorološkog stanja te kretanja brodova od strane uspostavljenog stručnog tima i shodno tome izdavanje naputaka za djelovanje zasigurno bi smanjio broj krivo odabranih ruta.
S ciljem sagledavanja svih relevantnih čimbenika u radu će se analizirati sve bitne značajke oceanskih plovidbenih putova. U okviru rada detaljno će se prikazati hidrometeorološki i oceanološki uvjeti na oceanskim područjima, te analizirati postojeći plovidbeni putovi, odnosno predloženi. Uzimajući u obzir sve relevantne čimbenike i definiranjem kriterija za odabir optimalne plovidbene rute predložit će se formiranje zona odvojene plovidbe za različite tipove brodova i za različitu brzinu kretanja brodova.
Širina plovidbenih staza zone odvojene plovidbe pojedinog plovidbenog područja definirat će se prema utvrđenim aproksimativnim intervalima dnevnog intenziteta pomorskog prometa.
U radu će se analizirati i moderne tehnologije koje bi bile nužne pri uspostavi GSNUPP-a kako na brodu tako i u centrima na kopnu s ciljem što bolje i brže razmjene informacija kao i komunikacije između brodova i SNPP-a.
Sagledavanjem istraživanja i prikupljenih relevantnih podataka dat će se prijedlog ustroja GSNUPP-a i algoritam rada GSNUPP-a.
Ovaj rad trebao bi rezultatima utvrđenim istraživanjem ukazati na opravdanost ustroja GSNUPP-a čime bi se doprinijelo povećanju sigurnosti plovidbe i zaštiti morskog okoliša u svim morskim plovidbenim područjima u svijetu. |
Sažetak (engleski) | Continuous growth of maritime traffic in the last fifty years, especially dangerous goods requires a need for more effective and comprehensive supervision and management of maritime navigation in the coastal and in oceanic navigation areas.
This paper presents a possible structure of the global organization of supervision and management of maritime navigation (GVTMS) with a view to continuous monitoring of the world's shipping activities in all areas of sailing. This paper will analyze the basic characteristics and historical development of service monitoring and management of sea navigation. Will show the contribution of these services increases the safety of navigation and marine environmental protection in areas where these services are established and in which successful performing. Designate on the correlation of VTS service on the established areas and the proposed ocean area
Oceanic navigation routes are not clearly defined or explored until the end. No single system of navigation guidance or control system of navigation. As a result, a great freedom in the choice of waterways in certain directions of movement of the ship's crew. Select the desired route to ocean navigation is left to the will of the officers and commanders of ships, resulting in a multitude of different routes that can hybridize with each other and thereby cause mutually avoiding boats that should be done in accordance with the Rules for Preventing Collisions at Sea (COLREG).
Sometimes avoidance is not performed timely or in accordance with these rules reducing the level of safety of navigation systems, therefore, would focus on navigation that would significantly reduce the number of crossing routes that also contributed to the mutual avoidance of ships to increase the degree of safety.
Misinterpretation received meteorological, oceanographic data crews can result in inappropriate selection of routes with adverse consequences. Analysis of the received data and continuous monitoring of the further development of the meteorological situation and the movement of ships from the established professional team and consequently the issuance of guidelines for action would certainly reduce the number of incorrectly selected routes. In order to incorporate all the relevant factors, the paper will analyze all the essential features of oceanic navigation. In the paper will be presented in detail Hydro - Meteorological and Oceanographic conditions at ocean areas, and to analyze existing or proposed navigation routes. Taking into account all relevant factors and the definition of criteria to select the optimal navigation route will propose the establishment of separate zones for different types and speed of sailing ships.
The width of navigation paths each zone separated navigation area will be defined according to specified intervals approximate daily intensity of maritime traffic. This paper will analyze and modern technologies should be used when establishing GVTMS that on board and in the malls on the mainland in order to better and faster exchange of information and communication between ships and VTS-a.
Perceiving the survey collected data may be relevant to the proposal GVTMS structure and algorithm of a GVTMS.
This paper should set out the survey results indicate the validity of structuring GVTMS and thereby contribute to increased safety and marine environmental protection in all world areas of sailing, facilitating decision-making and management of navigating seafarers sailing in all areas of the world. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:188:004544 |
Studijski program | Naziv: Pomorstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti, polje tehnologija prometa i transport (dr. sc.) |
URL zapisa u katalogu | http://libraries.uniri.hr/cgi-bin/ucat/unilib.cgi?form=D1160523070 |
Vrsta resursa | Tekst |
Opseg | 263 str; 31 cm |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2017-01-19 19:40:32 |