Naslov Međuovisnost turističkih događaja u okruženju i uspješnost hotelijerstva : doktorski rad
Naslov (engleski) Interdependence between surrounding tourist events and the success of hospitality service : doctoral thesis
Autor Ivana Ivančić
Mentor Zdenko Cerović (mentor)
Član povjerenstva Ines Milohnić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zdenko Cerović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tadeja Jere Jakulin (član povjerenstva) strani drzavljanin: Nije dostupno
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija
Datum i država obrane 2015-01-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 338.48 - Turizam
Sažetak S ciljem osiguravanja uspješnosti hotelijerstva, njegovoga napretka i dugoročno pozitivnih rezultata potrebno je kreirati pozitivno poslovno i socijalno okruženje. Svaki hotelski objekt djeluje u sustavu složenih odnosa u kojima se uvijek pokušavaju uskladiti interesi hotela i okruženja u kojem djeluje. Povezanost hotelijerstva, turističke destinacije, turističkih proizvoda koji se nude u turističkoj destinaciji na taj način postaje neupitna. Kao jedan od rastućih segmenata turističke potražnje postaju turistički događaji koji imaju za cilj obogatiti turističku ponudu i povećati zadovoljstvo gosta. Postavlja se pitanje koliko zapravo taj određeni turistički proizvod, u formi turističkog događaja, ima utjecaj na uspješnost poslovanja hotelskog objekta u pojedinoj turističkoj destinaciji, te na koji segment hotelskog poslovanja turistički događaji u destinaciji imaju najveći utjecaj. U svrhu prikupljanja primarnih podataka te testiranja hipoteza, provedeno je empirijsko istraživanje na modelu od pet turističkih događaja u različitim turističkim destinacijama Republike Hrvatske u okvirima kojih su se ispitivali stavovi hotelskih gostiju, menadžmenta hotelskih objekata i menadžmenta županijskih turističkih zajednica, kao vodećih predstavnika destinacijskih menadžment organizacija. Jedan od ciljeva istraživanja bio je utvrditi koja struktura hotelskih gostiju posjećuje određene vrste turističkih događaja, da li ti turistički događaji utječu na njihovo zadovoljstvo boravkom u hotelu i na njihovu potrošnju, te na koji segment hotelskog poslovanja se ta turistička potrošnja odražava. Nadalje, cilj je bio utvrditi da li postoje modeli turističkih događaja koji su optimalni za uspješnost hotelskog poslovanja, te koliko suvremene IT tehnologije utječu na povećanje konkurentnosti hotelskog poslovanja u okruženju. Kao dodatni cilj istraživanja bio je utvrđivanje nužnosti suradnje menadžmenta hotelskog objekta i destinacijskog menadžmenta, te eventualnih efekata te suradnje. Fokus rada je bio usmjeren na sistematizaciju svih dobivenih rezultata istraživanja u svrhu iznalaženja najoptimalnijeg modela turističkog događaja koji će imati za rezultat postizanje uspješnosti hotelijerstva i turističke destinacije, te povećanje zadovoljstva gostiju i turističke potrošnje. Prije provođenja empirijskoga istraživanja konzultirana je sva dostupna domaća i strana znanstvena i stručna literatura, a rezultat te analize predstavlja sistematizaciju prethodnih istraživanja utjecaja turističkih događaja na turističku destinaciju i njene subjekte. Analizom svih primarnih i raspoloživih sekundarnih podataka uz primjenu statističkih metoda analize ostvareni su svi postavljeni ciljevi te su testirane postavljen hipoteze. Na III temelju rezultata provedenih analiza moguće je potvrditi svih pet postavljenih hipoteza u doktorskom radu kojima se potvrđuje kako: - turistički događaji predstavljaju rezultat raspoloživih materijalnih i ljudskih resursa na koje utječu povijesno-kulturološko, graditeljski i umjetničko nasljeđe; - menadžment hotelskog objekta opravdava svoj osnovni cilj uspješnošću uz postojanje ravnoteže u socijalnom i poslovnom okruženju; - ekonomska uspješnost turističke destinacije i hotelskog objekta je definirana ispunjenjem što većeg broja motiva i potreba gostiju uz poticanje što veće turističke potrošnje; - ekonomska ovisnost turističkih događaja u okruženju i očekivanja uspješnost hotelskog objekta potiču na zajedničku kreaciju planiranja, organiziranja, vođenja i kontroliranja turističkih događaja između destinacijskog menadžmenta i menadžmenta hotelskog objekta; - primjenom suvremenih IT tehnologija u moguće je ostvariti povećanje konkurentskih prednosti turističkih destinacija i povećanje poslovne uspješnosti hotela.
Sažetak (engleski) In order to secure successful hospitality service, support its development and long-term positive results, it is necessary to create a positive business and social environment. Every hotel complex is active within an intricate system where the hotel’s interests and the surrounding environment need to be constantly coordinated. This requires a close association between hospitality services, tourist destinations, and tourist products offered at a tourist destination. Organized tourist events have been recognized as one of the fastestgrowing aspects of tourist demand; with the objective of enriching tourist offer and increasing guest satisfaction. A question arises on the role a certain tourist product, in this case a tourist event, has on the business success of hotel complexes at a tourist destination; as well as which aspect of hospitality service is the most influenced by an organized tourist event. In order to gather primary information and test hypotheses, an empirical research has been carried out on the basis of five different models of tourist events at different tourist destinations in Croatia – data pertaining to attitudes of hotel guests, hotel management as well as attitudes of county tourist board management (because they are leading representatives of destination management organizations) has been gathered and evaluated. One of the aims of this research is to determine which hotel guests visit certain types of tourist events, do these events influence their satisfaction with their hotel as well as their expenditure and which aspects of hotel business does this expenditure influence the most. Furthermore, one of the goals was to determine whether there are models of tourist events that are ideal for the success of hotel management and how modern IT technology influences the competitiveness of hospitality services and hotel management. Determining the importance of cooperation between hotel and destination management and the effects of such a collaboration was deemed an additional aim of this research. The focus of the thesis was oriented towards systemization of research results in order to create the most optimal model for successful tourist event management that will improve the status of the tourist destination as well as increase guest satisfaction and tourism expenditure. Before conducting actual empirical research, scientific and professional literature by both national and foreign authors was consulted; the result of this analysis is the systematization of all previous research on the influences of tourist events on a tourist destination and its subjects. By analyzing all available primary and secondary resources via statistical V methods of data analysis, all goals were established and all hypotheses were tested. On the basis of research result analysis, it is possible to determine that all five assumed hypotheses in this doctoral thesis are confirmed, thus proving the following statements: - Tourist events are a result of available material and human resources influenced by historic, cultural, civil, and art heritage; - A hotel complex management confirms its main goal of success; with maintaining a balance between social and business surroundings; - The economic success of a tourist destination and of a hotel complex is defined by the fulfillment of a large number of guests’ needs and motives, which in turn encourages tourism expenditure; - Economic codependence of surrounding tourist events and expected success of hotel complexes encourage joint planning, organizing, management and supervision of tourist events prearranged by destination management and hotel complex management; - By using modern IT technology it is possible to increase competitiveness of a tourist destination as well as increase success of associated hotels.
Ključne riječi
turistički događaji
hotelijerstvo
turistička destinacija
turistička potrošnja
modeli uspješnosti.
Ključne riječi (engleski)
tourist events
hospitality service
tourist destination
tourism expenditure
models of success.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:188:362663
Datum promocije 2020
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija u turizmu i ugostiteljstvu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr. sc.)
URL zapisa u katalogu http://libraries.uniri.hr/cgi-bin/ucat/unilib.cgi?form=D1160804061
Vrsta resursa Tekst
Opseg 266 str; 30 cm
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-19 19:10:58