Naslov Analiza reklamnog diskursa : (na primjeru tiskovnih medija u Hrvatskoj)
Naslov (engleski) The Analysis of the Discourse of Advertising : (on the corpus of press media in Croatia)
Autor Liljana Pavlović
Mentor Ines Srdoč-Konestra (mentor)
Član povjerenstva Diana Stolac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ines Srdoč-Konestra (član povjerenstva)
Član povjerenstva Bruno Grbac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za kroatistiku) Rijeka
Datum i država obrane 2010-12-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Kroatologija
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 659 - Reklama. Informiranje. Odnosi s javnošću
Sažetak Doktorska disertacija Analiza reklamnog diskursa (na primjerima
tiskovnih medija u Hrvatskoj) reklamnom diskursu pristupa s multidisciplinarnog
aspekta budući da su se dosadašnja znanstvena istraživanja i znanstveni radovi
bavili uglavnom iz aspekta pojedinih struka - lingvistike, sociologije, ekonomije i
kulturoloških aspekata.
Multidisciplinarnost u proučavanju oglašavanja otvorila je i problem
jezične definicije i valjanosti uporabe određenih naziva/termina koji ulaze u polje
reklamnog diskursa te se u radu propituje problem terminoloških odrednica
oglas/oglašavanje te reklama/reklamiranje. Za potrebe ovog rada predložen je
naziv reklamni oglas kojim se pokriva značenje i ekonomske i lingvističke struke.
Istraživanje i analiza ovoga rada temelje se na korpusu reklamnih oglasa
četiriju segmenata: bankarstva, komunikacija, automobilske industrije i
osiguravajućih društava koji su svoje reklamne oglase objavljivali od 2000. do
2002. godine te se uspoređuje s istim segmentom oglašavanja u 2009. godini.
Izvori su: Novi list, jedan od vodećih dnevnih regionalnih novina u Hrvatskoj,
politički tjednik Nacional te tjednik Gloria, namijenjen prije svega ženskoj
čitalačkoj publici. Na četiri promatrana segmenta prikazana je distribucija
reklamnih oglasa u zadanom periodu te su uočene strukturalne i semantičke
promjene koje se evidentiraju zbog niza društvenih, kulturoloških i
komunikacijskih promjena. Dobiveni rezultati istraživanja komparirani su s
rezultatima oglašavanja u 2009. te su činjenično utvrđene tendencije promjena u
reklamnom diskursu u Hrvatskoj. Uočene promjene uzrokuju i primjenu novih
komunikacijskih strategija, čime se mijenjaju načini i modeli u pristupu klijentima
i reklamnom oglasu.
Reklamni oglas interaktivno inkorporira u sebi jezične i nadjezične
kodove. Analiza sadržaja reklamnih oglasa koja je učinjena na reklamnim
oglasima iz bankarskog i automobilskog segmenta pokazala je da se u strukturi
reklamnih oglasa brojnim stilskim postupcima koji se primjenjuju želi izazvati
pozornost recipijenta. U postmodernističkom društvu tako se stvaraju sustavi
značenja kojim se poistovjećuju proizvodi s određenim životnim stilom, ugledom,
identitetom, simboličkim vrijednostima i zadovoljstvima. Analiza reklamnih oglasa, kao i strukturalne promjene koje su evidentirane ukazuju da je reklamni
diskurs u hrvatskim medijima uključen u postmodernističke društvene promjene
te otvara stalno nova semantička polja, ali i naše različite misaone, emotivne i
etičke reakcije.
Sažetak (engleski) The thesis "The Analysis of the Discourse of Advertising (on the corpus of press
media in Croatia) analyzes the discourse of advertising from a multidisciplinary
aspect. So far, advertising has been analyzed from the aspect of different
professions - linguistics, sociology, economy and culture.
Multidisciplinarity in the research opened the problem of the language
definition and terminology which belongs to the field of advertising and the terms
advertisement/advertising and promotion/promoting have been defined. The term
advertisement was proposed in this work, as it covers both the economic and
linguistic meanings.
The research is based on the corpus of advertisements including four
segments: banking, communications, car industry and insurance companies in the
period from 2000 to 2002 and they are compared with the same segments in the
year 2009. The sources included Novi list, one of the leading daily newspapers in
Croatia, political magazine Nacional and the women's magazine Gloria. The
advertisement distribution was shown and some structural and semantic changes
due to a number of social, cultural and communication changes were noticed. The
obtained results were compared to the advertising results in 2009 and tendencies
towards changes were established in the discourse of advertising in Croatia. The
changes cause the implementation of new communication strategies, which
change the approach to both the clients and advertising.
Advertisement interactively incorporates linguistic and supralinguistic
codes. The analysis of the advertisement contents carried out in the fields of
banking and car industry shows that their structure, which includes different
stylistic figures, tends to stimulate the recipient's attention. In the postmodern
society the systems of meanings are made which identify the products with
lifestyle, reputation, identity, symbolic values and pleasure. The analysis of
advertisements as well as and evident structural changes indicate that the
discourse of advertising in the Croatian media has been included into postmodern
social changes and has opened new semantic fields as well as our emotional,
ethical and reflective reactions.
Ključne riječi
reklamni diskurs
tiskovni mediji
oglašavanje
reklamni oglas
Ključne riječi (engleski)
discourse of advertising
advertising
press media
advertisements
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:188:757718
Studijski program Naziv: Izdavaštvo i mediji: studij izdavaštva i medija u kontekstu globalnih trenova i hrvatskog jezičnog i književno-kulturnog identiteta Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje humanističkih znanosti, polje interdisciplinarne humanističke znanosti (dr. sc.)
URL zapisa u katalogu https://libraries.uniri.hr/cgi-bin/unilib.cgi?form=D1120825024
Vrsta resursa Tekst
Opseg 231 str.
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-19 18:39:06