Naslov Turistički proizvod ruralnog turizma u funkciji unaprjeđenja ponude Istre kao turističke destinacije : doktorska disertacija
Autor Barbara Legović
Mentor Branka Berc Radišić (mentor)
Mentor Dragan Magaš (komentor)
Član povjerenstva Lorena Bašan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branka Berc Radišić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dragan Magaš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za filozofiju) Opatija
Datum i država obrane 2012-01-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 338.48 - Turizam
Sažetak Globalna turistička kretanja uzrokovana viškom slobodnog vremena, viškom slobodnih sredstava,
modernom prometnom i telekomunikacijskom infrastrukturom, višom razinom naobrazbe i ekološke
svijesti karakterizira napuštanje već zastarjelog turističkog proizvoda „sunca i mora“. Javlja se trend k
selektivnim oblicima turizma u svrhu zadovoljenja sve raznovrsnijih potreba i interesa za što
kvalitetnijem i zdravijem korištenju slobodnog vremena. Ruralni turizam predstavlja perspektivni i
ekonomski opravdani vid turizma kojemu je osigurana pozicija na svjetskom turističkom tržištu 21.
stoljeća.Čista i netaknuta priroda jedan je od najznačajnijih elemenata proizvoda ruralne turističke
destinacije. Razvojem i ruralnog turizma Istra je postala turistička maritimna i ruralna destinacija. Ruralni
turizam nije masovni oblik turistIčke ponude, već segmentirana i individualizirana ponuda snažno
povezana s izvornim ambijentom, načinom života i tradicijom, običajima, kulturnim i prirodnim
vrijednostima, s najvažnijim efektom interakcijom i komunikacijom gosta s vlasnikom gospodarstva i
lokalnim stanovnicima.
Istra je prepoznala ruralni turizam kao važan potencijal razvoja, ali pri tome treba voditi računa i o
usklađivanju interesa gospodarstva i zaštite prostora, te potrebi očuvanja prirodne, kulturne i tradicijske
vrijednosti. Razvoj i unaprjeđenje proizvoda Istre očituje se kroz kontinuirano unaprjeđenje ponude
tematskog turizma s posebnim naglaskom na gastronomiju, vinski turizam i vinske ceste, biciklizam te
brendiranje proizvoda destinacije.
Uz prirodne ljepote, kulturnu baštinu tražena je raznolikost, kvaliteta u obliku doživljaja, autentičnost,
ekološka izvornost u smjeru održivog razvoja turističkog proizvoda destinacije, stoga, u tom se smjeru
moraju usmjeriti razvojne i marketinške strategije destinacije Istra.
Doživljaj za vrijeme boravka u destinaciji postaje glavni motiv putovanja, odnosno dolaska turista u
destinaciju. Kako bi Istra unaprijedila i obogatila svoju turističku ponudu potrebno je poboljšanje kvalitete
svih komponenti turističke ponude. Kvaliteta postaje imperativ. Stvaranjem prepoznatljive marke ili brenda
turističke ponude stvorili bi se uvjeti za očuvanje, promoviranje i valoriziranje prirodnih, tradicijskih i
kulturnih vrijednosti Istre čime se pridonosi njezinom održivom razvoju.
Za budući razvoj ruralnog turizma nužan je nastavak istraživanja karakteristika i zahtjeva turističke
potražnje i konkurencije, uz kontinuiranost u kvaliteti i inoviranju ruralnog turističkog proizvoda kako bi se održala njegova konkurentnost na turističkom tržištu
Sažetak (engleski) Global tourism trends caused by excess free time, excess of available funds, modern transport and
telecommunications infrastructure, higher levels of education and environmental consciousness make people abandon outdated tourism product of "sea&sun“. There is a new trend moving toward selective forms of tourism in order to meet the increasingly varied needs and interests, for a better and healthier use of the free time.
Rural tourism is a promising and cost-effective form of tourism which has a secured position in the global tourism market of the 21st century.Clean and untouched nature is one of the most important elements of rural tourism destinations. Development of rural tourism made Istra a maritime and rural tourist destination. Rural tourism is not a form of mass tourism offer, but a fragmented and individualized offer significantly associated with the original environment, lifestyle and traditions, customs, cultural and natural values, the most important effect of customer interaction and communication with the owner of the local economy and residents.
Istra has recognized the importance of rural tourism development, but takeing into account the alignment of the economy and the need to preserve the natural, cultural and traditional values. Development of Istrian products is manifested through continuous improvement of the thematic tourism with special emphasis on gastronomy, wine tourism and wine roads, biking routes and destinations product branding.
With natural beauty, cultural heritage is sought diversity, quality in the form of experience, authenticity, originality of ecological sustainable development of the tourism destination product, therefore, in this direction must be focused on the development and marketing strategy destinations Istria.
Experience during the stay in the destination becomes the main motive of the trip or the arrival of tourists to the destination. To enhance and enrich tourism offer Istria should improve the quality of all components of tourism. Quality becomes an imperative. By creating a recognizable brand tourism would create the conditions for the preservation, promotion and valorization of natural, traditional and cultural values of Istria thus contributing to its sustainable development.
For the future development of rural tourism is essential to continue investigating the characteristics and requirements of tourism demand and competition, along with continuity in quality and innovation of rural tourism products in order to maintain its competitiveness in the tourism market
Ključne riječi
Istra
destinacija
ruralni turizam
održivi razvoj
Ključne riječi (engleski)
Istria
destination
rural tourism
sustainable development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:188:673130
Datum promocije 2012
Studijski program Naziv: Filozofija i suvremenost Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje humanističkih znanosti, polje filozofija (dr. sc.)
URL zapisa u katalogu https://libraries.uniri.hr/cgi-bin/unilib.cgi?form=D1130110093
Vrsta resursa Tekst
Opseg 296 str; 30 cm
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-19 18:18:21