Naslov Integracija iračkog lučkog sustava u svjetske pomorske tokove : doktorski rad
Autor Hadi Saleh Shadir Al Sudan
Mentor Svjetlana Hess (mentor)
Član povjerenstva Čedomir Dundović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Svjetlana Hess (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tanja Poletan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Blanka Kesić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Elen Twrdy (član povjerenstva) strani drzavljanin: Nije dostupno
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Pomorski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2011-06-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 656.6 - Pomorski, riječni i sl. prijevoz
Sažetak Planiranje uspješnog i racionalnog uključivanja iračkog lučkog sustava u svjetske
pomorske tokove iziskuje dubinsku analizu svih čimbenika i fenomena konkurentnosti lučkog
sustava te njihovo vrednovanje u prisutnim okolnostima.
Uključivanje luke, odnosno iračkog lučkog sustava u značajne pomorske robne tokove
uvjetovano je brojnim čimbenicima kao što su: geoprometni čimbenici, društveno
gospodarski - čimbenici, tehničko – tehnološki čimbenici, organizacijski i drugi čimbenici.
U skladu s time, teţište je na proučavanju svjetskih pomorskih tokova prema vrstama
tereta i glavnim pravcima kretanja. Nadalje, ukazuje se na svjetske luke kao referentna
čvorišta pomorskih robnih tokova, determiniraju se vodeće svjetske luke prema regijama i
vrstama tereta te vodeće pomorske regije i pročelja u svijetu. Slijedom toga, izučava se
integriranost iračkih luka u svjetske pomorske tokove, s obzirom na relevantne indikatore kao
što su vanjskotrgovinska i prekomorska razmjena Iraka.
Posebna paţnja posvećena je analizi tokova nafte (tekućih tereta) u svijetu u funkciji
integracije iračkih luka u svjetske pomorske tokove.
Funkcioniranje iračkih luka je stihijsko, bez teoretske i znanstveno teorijske podrške.
Uspješno i racionalno integriranje iračkih luka u svjetske pomorske tokove, zahtijeva
sagledavanje, utvrđivanje i primjereno vrednovanje svih kriterija koji direktno ili indirektno
utječe na njihovo funkcioniranje.
Primjenom modela opskrbe off shore i konvencionalnih obalnih naftnih terminala u
Iraku istraţuje se optimalan način opskrbe. U modelu ocjene potražnje za prometnim
uslugama u iračkim lukama, pored analize vanjsko trgovinske razmjene Iraka kao bitnog
čimbenika za lučki promet, navode se i ostali čimbenici utjecaja na prometnu potražnju,
postavlja se model prognoze i analiziraju se dobiveni rezultati. Nadalje, u modelu za ocjenu
konkurentnosti ispituje se odnos konkurencije glavne iračke luke Umm Qasr i luke Al
Shuwaikh u Kuwaitu.
Utvrđene su mjere i aktivnosti iračkih luka, kao čvorišta pomorskih tokova, koje daju
konkretne smjernice za daljnju integraciju ovih luka u svjetske pomorske tokove.
Sažetak (engleski) Planning a successful and rational integration of the Iraqi port system into the world
maritime flow requires an in-depth analysis of all the factors and phenomena of the
competitiveness of the port system and its value under present circumstances.
Including ports, or rather the Iraqi port system, in significant maritime cargo flow
depends on many factors: geographic, socioeconomic, technical, technological, and
organizational, among others. Consequently, the focus is on studying world maritime cargo
flow by type of cargo and by primary direction of movement. Furthermore, world ports are
presented as reference points in maritime cargo flow, determining leading world ports
according to region and type of cargo, and leading maritime regions and worldwide
frontrunners. Next comes the study of the feasibility of integrating Iraqi ports into the world
maritime flow, taking into account relevant indicators such as Iraq’s foreign and overseas
trade. Special attention is devoted to the analysis of the worldwide flow of oil (liquid cargo)
as a function of integrating Iraqi ports into the worldwide maritime flow.
The functioning of Iraqi ports is spontaneous, without theoretic and scientific support.
Successfully and rationally integrating Iraqi ports into the world maritime flow requires
reviewing, identifying, and properly evaluating all the criteria which directly or indirectly
affect their functioning.
The off shore supply model and oil terminals in Iraq are used to research the optimal
supply method. In the model, the demand for transport services in Iraqi ports is assessed,
Iraq’s foreign trade as an essential factor of port traffic is analyzed, other factors which have
an impact on the demand for traffic are reviewed, a prediction model is created, and the
results are analyzed. Further, to assess competitiveness in the model, the main Iraqi port of
Umm Qasr is compared to the port of Al Shuwaikh in Kuwait.
The capacity and activity of Iraqi ports is established as a hub of maritime flow, which
gives concrete direction for the further integration of these ports into the world maritime flow.
Ključne riječi
lučki sustav
svjetski pomorski tokovi
luka
Ključne riječi (engleski)
port system
world maritime flow
port
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:188:899103
Studijski program Naziv: Pomorstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti, polje tehnologija prometa i transport (dr. sc.)
URL zapisa u katalogu https://libraries.uniri.hr/cgi-bin/unilib.cgi?form=D1121011009
Vrsta resursa Tekst
Opseg 246 str.
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-19 17:57:56