Naslov Optimiranje pogonskih postrojenja brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina : doktorski rad
Naslov (engleski) The Optimisation of Propulsion Plants for Liquefied Natural Gas Carriers
Autor Josip Orović
Mentor Enco Tireli (mentor)
Član povjerenstva Vladimir Medica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Enco Tireli (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tibor Poganj (član povjerenstva) MBZ: 00000000001
Član povjerenstva Zmagoslav Prelec (član povjerenstva) MBZ: 00000000001
Član povjerenstva Joško Dvornik (član povjerenstva) MBZ: 00000000001
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Pomorski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2012-07-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 629 - Tehnika vozila
Sažetak U radu je metodološki sagledana i sveobuhvatno prikazana problematika optimiranja i
odabira pogonskih postrojenja brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina.
Analizom operativnih troškova i troškova putovanja broda, kod odabranih pogonskih
postrojenja, prikazana je detaljnija usporedba pogonskih postrojenja. Ukupni troškovi svih
prikazanih pogonskih postrojenja najviše ovise o veličini broda, udaljenosti putovanja,
pogonskoj snazi, cijeni goriva i plina, vrsti goriva koje se koristi te iskoristivosti strojeva
unutar pogonskog postrojenja. Upotrebom modela višestruke polinomijalne regresije empirijski je prikazana
funkcionalna i statistička ovisnost ukupnih troškova strojarnice broda (operativnih troškova i
troškova goriva) o pogonskoj snazi broda, cijeni teškog i lakog tekućeg goriva, cijeni
plinovitog goriva te iskoristivosti pojedinih pogonskih strojeva u strojarnici kod različitih
udaljenosti putovanja broda i različite veličine broda. Analizom utjecaja funkcionalne ovisnosti zavisne varijable ukupnih troškova strojarnice o nezavisnim varijablama pri promjeni regresijskih modela višestruke nelinearne regresije od
petog stupnja do linearne regresije (model hiperravnina) pokazano je da svi korišteni
polinomi daju kvalitetnu aproksimaciju, tako da je odstupanje između stvarnih i regresijskih
vrijednosti zanemarivo. Dobiveni matematički modeli omogućuju jednostavan uvid u ukupne
troškove strojarnice i kvalitetan izbor optimalnog pogonskog postrojenja LNG broda uz
upotrebu pet odnosno četiri osnovna parametra bez saznanja o ostalim možebitno manje
značajnim parametrima koji utječu na troškove u strojarnici.
Prikazani načini optimiranja pogonskih postrojenja omogućuju, na znanstveno utemeljeni
način, brži i kvalitetniji proces izbora postrojenja. Optimiranjem procesa izbora i upravljanja
postrojenja u konačnici se smanjuju ukupni troškovi strojarnice te prema znanstveno
utemeljenom postupku omogućuje se kvalitetan izbor pogonskog postrojenja LNG broda.
Nadalje, smanjuje se poslovni rizik i povećava učinak uspješnosti poslovanja brodovlasnika.
Sažetak (engleski) This thesis deals with the optimization and selection of propulsion plants for liquefied
natural gas tankers in a methodological and comprehensive way.
It also includes a detailed analysis and comparison of operating costs for each
propulsion plant alternative. Furthermore, the paper presents the influence of ship
capacity, distance, propulsion power, the price of fuel and gas, the type of fuel used and
the efficiency of main and auxiliary machinery within the propulsion plant on the total
cost per year for each propulsion plant alternative. The results of the mathematical models of non-linear polynomial function set out the functional and statistical dependence of the total cost of a propulsion plant (operating
costs and fuel costs) with reference to propulsion power, the price of heavy fuel oil and
diesel oil, natural gas price and efficiencies of the main and auxiliary machinery at
different voyage distances and different ship capacities.
The results of the mathematical models of non-linear polynomial function (from the
fifth grade polynomial function to the linear regression) with total cost as the dependent
variable and all other variables as the independent variables show that all models give
high-quality approximation so that the deviation between the actual values and the
regression values is negligible. The resulting mathematical models allow simple insight
into the total cost of a propulsion plant and enable a quality selection of the optimal
propulsion plant for a liquefied natural gas tanker using four or five basic parameters
without the knowledge of the other possibly less important parameters that have influence
on the total cost. The mathematical models offer a faster and better scientific method for propulsion
plant optimization and selection. Optimizing the process of selection and management of
the propulsion plant ultimately reduces the total cost of the propulsion plant and the
scientifically based procedure allows a quality selection of a propulsion plant for a
liquefied natural gas tanker. Finally, the results reduce the business risk and increase the
effect of shipowners’ business performance.
Ključne riječi
optimizacija
LNG brod
pogonska postrojenja
Ključne riječi (engleski)
LNG ship
propulsion plants
optimisation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:188:339128
Studijski program Naziv: Pomorstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti, polje tehnologija prometa i transport (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Opseg 144 str.
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-19 18:48:39