Title Strategijski pristup inovacijskim procesima korporativnog upravljanja u hotelskim poduzećima : doktorska disertacija
Title (english) Strategic approaches to innovation processes of corporate management in hotel business : doctoral thesis
Author Krešimir Mikinac
Mentor Slobodan Ivanović (mentor)
Committee member Franjo Radišić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Slobodan Ivanović (član povjerenstva)
Committee member Ljiljana Kosar (član povjerenstva) strani drzavljanin: Nije dostupno
Granter University of Rijeka Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija
Defense date and country 2015-12-07, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Trade and Tourism
Universal decimal classification (UDC ) 640.4 - Hotel and catering industry. Hospitality management
Abstract Turizam, turističko gospodarstvo i hotelska poduzeća u suvremenim uvjetima globalizacije, nestabilnih financijskih tržišta, brzih tehnoloških i sveobuhvatnih promjena u okruženju, više nego bilo koja druga djelatnost ili bilo koji drugi gospodarski subjekti, zavise o adekvatnom menadžmentu koji je sposoban organizaciju prilagoditi novonastaloj situaciji. Hotelska poduzeća moraju kontinuirano unaprjeđivati proizvode, mijenjati ono što nude (proizvode i usluge) te mijenjati načine na koje kreiraju i isporučuju svoju ponudu (procese), kako bi zadržale postojeće i privukle nove goste. Inovativnost danas nije samo orijentirana na stvaranje novih gostiju, već i na zadržavanje postojećih, a sve se češće spominje kod upravljanja kvalitetom i zadovoljavanja gostiju. Sustavi upravljanja kvalitetom pokazuju da je najveća snaga konkurentske prednosti iskorištavanje potencijala svih zaposlenika po pitanju kontinuiranog unapređenja i zadovoljstva gostiju. Slijedom toga, inovacije poprimaju sve sistematičniji karakter i sve češće se povezuju uz procesni pristup. Primjenom inovativnih procesa korporativnog upravljanja stvara se konkurentna prednost na globalnom turističkom tržištu kroz ponudu kvalitetnih proizvoda i usluga što omogućuje profitabilna poslovanje. Hotelski poslovni sustavi koji su pravilno orijentirani na ciljano tržište, svoje bi strategijsko planiranje trebali primarno usmjeriti na spoznavanje specifičnih zahtjeva potencijalnih gostiju, a tek potom na vlastite potencijale uz nastojanje da se oni iskoriste kako bi se uspostavio optimalan odnos između zadovoljenja postojećih potreba i postizanje što višeg stupnja profitabilnosti. Financijsko izvješćivanje u modernoj tržišnoj ekonomiji poprima veoma značajnu informacijsku ulogu i predstavlja jedini izvor informacija o financijskim rezultatima poslovanja hotelskog poduzeća. Stoga se teži stalnom unapređivanju transparentnosti i primjeni računovodstvenih standarda financijskog izvješćivanja te revizije u okvirima računovodstvenih propisa. Kontroling kao potpora upravljanju i odlučivanju, stručna podrška u procesu vođenja, neposredno je podređen vrhu hotelskog poduzeća. Strategijski kontroling usmjeren je na izgradnju potencijala budućeg uspjeha hotelskog poduzeća, rastu i razvoju, te poboljšanje njegovih izgleda za kontinuirani poslovni uspjeh. Ima težište u dugoročnim ciljevima poduzeća. odnosno na procjeni budućeg razvoja i trendova, budućih rezultata, a temelji se na pretežito na strategijskim, vanjskim informacijama te pruža stručnu podršku menadžmentu radi povećanja razine efektivnosti. Odnosi s javnošću su neophodni za uspješno poslovanje hotelskog poduzeća jer predstavlja moćno sredstvo za povećanje uspješnosti poslovanja. Sagledavajući problematiku i aktivnost odnosa s javnošću, kao i njihovu rastuću važnost u hotelima, nameće se zaključak da odnosi s javnošću povećavaju uspješnost hotelskog menadžmenta te da su dodatna kvaliteta u kreiranju imidža i pozicioniranju hotela više kategorije. Informacija i informacijska sigurnost ima rastuću važnost u današnjim uvjetima brzih i turbulentnih promjena. Kvalitetno poslovanje i ostvarivanje zacrtanih ciljeva organizacije ovisi o velikom dijelu o kvaliteti informacije a time i njezinom zaštitom. Opstanak u poslovnom svijetu ovisi o sigurnosti informacija.
Abstract (english) In the current conditions of globalization, the unstabile financial markets, rapid technological and comprehensive changes in the environment, more than any other industry or any other economic operators tourism, the tourism industry and hotel companies depend on adequate management organization that is able to adapt to the new situation. Hotel companies continuously need to improve products, modify what you are offering (products and services), and change the ways that create and supplied their offer (the process), in order to retain existing and attract new guests. Innovation today is not only focused on making new guests, but also the retention of existing, and is more frequently mentioned in the quality management and satisfying guests. Quality management systems show that the greatest strength of the competitive advantage of exploiting the potential of all employees in terms of continuous improvement and guest satisfaction. Consequently, innovation assume any systematic character and more often are connected with the process approach. Applying the innovative processes of corporate management creates a competitive advantage in the global tourism market by offering quality products and services. which enables profitable business. The hotel's business systems properly oriented to the target market, its strategic planning should bc primarily focused on getting to know the specific requirements of potential clients, and only then on our own potential and efforts that they take advantage in order to establish an optimal balance between satisfying the needs of existing and achieve a higher level of profitability. Financial reporting in a modern market economy takes an important information role and is the only source of information on the financial performance of hotel companies. Therefore, it tends to continue to improve transparency and application of accounting standards for financial reporting and auditing in terms of the accounting regulations. To support the management and decision making as expert support in the process of conducting, controlling is directly subordinate to the top of the hotel company. Strategic controlling is focused on the construction of the potential future success of hotel enterprises, growth and development, and improve its prospects for continous business success. It has a focus in the long-term corporate objectives, and to estimate future developments and trends, future performance, and mainly is based on the strategic, external information and provide professional support to the management in order to increase the level of effectiveness. Public relations are essential for the successful operation of the hotel enterprice because it provide a powerful tool to increase business performance. Looking at the issues and activities of public relations, as well as their growing importance in the hotels, the conclusion is that public relations increase the succcss of hotel management and that an additional quality in the creation of image and market positioning more categories. Information and information security has a growing importance in the present conditions of rapid and turbulent change. Quality business and achievement of the goals of the organization depends in large part on the quality of information and hence its protection. Survival in business world depends on the security of information.
Keywords
inovacijski procesi
korporativni menadžment
hotelska poduzeća
Keywords (english)
innovation processes
corporate management
hotel companies
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:188:861157
Promotion 2020
Study programme Title: Management of Sustainable Development Study programme type: university Study level: postgraduate Academic / professional title: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija)
Catalog URL http://libraries.uniri.hr/cgi-bin/ucat/unilib.cgi?form=D1160804063
Type of resource Text
Extent 309 str; 31 cm
File origin Born digital
Access conditions Closed access
Terms of use
Created on 2017-01-19 19:28:01