Title Termodinamička analiza procesa izgaranja u dizelskom motoru : doktorska disertacija
Title (english) Thermodynamic analysis of diesel engine combustion process
Author Maro Jelić
Mentor Vladimir Medica (mentor)
Committee member Bernard Franković (predsjednik povjerenstva)
Committee member Vladimir Medica (član povjerenstva)
Committee member Neven Ninić (član povjerenstva)
Committee member Anica Trp (član povjerenstva)
Committee member Kristian Lenić (član povjerenstva)
Granter University of Rijeka Faculty of Engineering Rijeka
Defense date and country 2008-10-15, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline TECHNICAL SCIENCES Mechanical Engineering
Universal decimal classification (UDC ) 621 - Mechanical engineering. Nuclear technology. Machinery
Abstract U ovom radu razmatran je novi model analize radne sposobnosti radnog medija tijekom procesa izgaranja u cilindru dizelskog motora. Model sadržava metodu rastavljanja termodinamičkog procesa izgaranja koja se svodi na zamjenu jednoga realnog procesa s njemu dva potpuno jednaka fiktivna procesa, a ti fiktivni procesi jednaki su realnom procesu po tome što se zbiva jednaka izmjena radne tvari uz jednaku izmjenu vanjskih utjecaja.
Cilj je novom modelu otkrivanje mjesta i uzroka destrukcije radne sposobnosti radnog medija da bi se stvorile mogućnosti otklanjanja takvih destrukcija i povećanja efikasnosti termodinamičkog procesa izgaranja.
Također je u radu formuliran jedinstveni termodinamički pristup procesu izgaranja u dizelskom motoru, te izrađen matematički model za navedenu novu metodu analize. Verifikacija izrađenoga matematičkog modela urađena je u računalnom programu za numeričke simulacije, uz dogradnju već izrađenih nultodimenzijskih simulacijskih modela dizelskih motora.
Nova metoda koja je razvijena također daje i proračun svih termodinamičkih veličina stanja uključujući i entropiju, te na osnovi tih podataka i uvedene metode analize rastavljanjem, dobivaju se vrijednosti realnoga indiciranog rada i gubitaka koje uzrokuje nepovrativost procesa izgaranja.
Novom metodom potpuno su obrađena dva dizelska motora, i to jedan četverotaktni manje snage za pogon teretnih vozila i jedan dvotaktni veće snage za brodski pogon, pri različitim brojevima okretaja i različitim opterećenjima. Dobiveni rezultati prikazani su u više dijagrama, i to: u-s, u-φ, s-φ i ΔWindic,ΔQ-φ.
Na kraju rada dobiveni rezultati su uspoređeni, te su locirana mjesta gdje se zbivaju najveći gubici radne sposobnosti, to jest gdje je najveći gubitak indiciranog rada.
Razvijeni simulacijski program koji je predstavljen u ovome radu može poslužiti za optimizaciju dizelskih motora a i za daljnju nadogradnju i daljnje istraživanje termodinamičkog procesa izgaranja kako bi se povećala efikasnost i smanjio potrošak pogonskog goriva.
Abstract (english) This thesis deals with a new method of working fluid availability analysis during combustion process in cylinder of compresion ignition engine. The model contains a new decomposition method of thermodynamic combustion process which is based on supstitute of one realistic process with two equivalent imaginary processes. These two imaginary proceses are completely indentical to realistic one because they are described by the same change of working fluid and external influences.
The new model, developed in this thesis,is able to detect an exact positions of working fluid availability destruction, providing a new possibilities to prevent such destructions and to increase efficiency of thermodynamic combustion process.
An unique thermodynamic aproach to combustion process in compresion ignition engine is formed and described by a mathematical model. Verification of developed mathematical model is obtained in computer program for numerical simulations. A computer program is developed by adding a new zero-dimensional compresion ignition engine models.
There is also possibility, using this method, to calculate all thermodynamic values including entropy, and based on this possibility and on introduced decomposition method analysis, realistic indicated work values can be obtained. Also availability destruction can be detected, which is caused by irreversibility in combustion process.
Two compresion ignition engines are completely analysed by this new method, including four-stroke engine for land vehicles and two-stroke engine for ships propulsion, during different working conditions and revolutions. The calculated values are shown in following diagrams: u-s, u-φ, s-φ and ΔWindic,ΔQ-φ.
In last chapter of this thesis certain group of results are compared and availability destruction positions are located. Computer simulation program, developed in this thesis, can be used for compresion ignition engines optimisation and for further development and research of thermodynamic combustion process.
Keywords
dizelski motor
izgaranje
entropija
radna sposobnost
Keywords (english)
diesel engine
combustion
entrophy
availability
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:188:816532
Study programme Title: Postgraduate university (doctoral) study Study programme type: university Study level: postgraduate Academic / professional title: doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti (doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti)
Catalog URL http://libraries.uniri.hr/cgi-bin/ucat/unilib.cgi?form=D1111211030
Type of resource Text
Extent 149 str; 30 cm
File origin Born digital
Access conditions Closed access
Terms of use
Created on 2017-01-19 18:03:19